Diesely v Evropě rekordně propadly, znamená to konec aut se spalovacími motory?

Prodej vozů se vznětovým motorem v Evropě poprvé za poslední tři desetiletí klesl pod 30 procent. Kvůli přísnějším emisním limitům je nahrazují hybridy, elektromobily nebo modely využívající jiný alternativní pohon.


Navíc koronavirová epidemie poslala celý automobilový trh dolů o čtvrtinu, naopak hybridy a elektromobily byly jedinou rostoucí kategorií. Vozy na alternativní pohon zaznamenaly v 1. čtvrtletí letošního roku podle údajů asociace evropských výrobců automobilů ACEA meziroční nárůst prodejů o 46 procent na 544 000 aut, což je téměř 18 procent trhu. Nejprodávanější ekologickou kategorií byly hybridy, kterých si evropští zákazníci pořídili 310 308 kusů, což představuje meziroční nárůst o 49 procent. Následují elektromobily se 130 297 prodanými vozy a plug-in hybridy s nárůstem dokonce o 126 procent na 97 913 prodaných vozů.


Leaderem na evropském trhu je Toyota

Značky nabízející modely s alternativním pohonem se v prvním kvartálu letošního roku dokázaly úspěšně bránit poklesu. Zatímco celý trh zaznamenal pokles o 25 procent, například Lexus vykázal růst o 1,4 procenta. Další prémiové značky Audi nebo Volvo naopak o 18 až 19 procent klesaly. Z mainstreamových značek byla nejúspěšnější Toyota s poklesem pouze o 7,3 procenta. Její největší soupeři během prvního čtvrtletí zaznamenali dvouciferné ztráty prodejů. Volkswagen se propadl o 24 procent, Renault o 31,8 procenta a Ford dokonce 38 procent.



Český trh kopíruje Evropský

Podobně se vyvíjel trh i v České republice, kde se podíl dieselů v 1. pololetí snížil na necelých 29 procent. Hybridy a elektromobily tvořily přes 6 procent prodejů. Dominantní byly v kategorii vozů s bateriovým pohonem hybridy, mezi kterými jednoznačně vedla Toyota se zhruba třetinovým podílem.


Proč úspěch hybridů?

Na to, proč jsou vozy poháněné hybridním pohonem tak úspěšné, jsme se zeptali generálního ředitele Toyota a Lexus ČR Martina Pelešky.„Hybridní pohon představuje jednoznačně nejefektivnější a okamžité řešení problému se snižováním emisí bez nutnosti externího dobíjení z elektrické sítě. Jinými slovy hybrid nabízí nízké emise a spotřebu srovnatelnou nebo nižší než diesel a zároveň jej není nutné každý den připojovat do zásuvky jako elektromobil nebo plug-in hybrid."


Zdroj a foto Toyota


5 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše