Jedna z nejstarších automobilek světa slaví 125. výročí, proto je tento rok ve znamení připomínek slavné historie, úspěchů v současnosti, a také ukázkou nakročení do budoucnosti.
Jednou z akcí byla i spanilá jízda dvanácti nejdůležitějších modelů, opravdových milníků historie.
Vše začalo v roce 1905 kdy Václav Laurin a Václav Klement vyrobili svůj první automobil. LaK Voiturette A. Ten také vede naší oslavnou kolonu.
Dalším milníkem byla ve třicátých letech vlajková loď Škoda Superb, vyznačující se nebývalou nabídkou prostoru a luxusem.
Důležitým modelem byla Škoda Popular Monte Carlo. Měl dynamický design a uspořádání pohonu systému Transaxle s převodovkou u zadní nápravy.
Snad nejpopulárnějším a nejhezčím modelem byla a je Škoda Felicia. Kabriolet vyráběný od roku 1959 do roku 1964.
Video: Škoda Auto
Ikonickým modelem byla Škoda 1000 MB. První vůz se samonosnou karoserií a agregátem umístěným vzadu. Mimochodem pyšnil se motorem s hliníkovým blokem.
Sportovní dvoudveřové kupé Škoda 110 R představené v roce 1970 stálo u zrodu sportovních úspěchů značky Škoda.
Z roku 1966 pochází první SUV, které automobilka vyráběla. Jmenuje se Trekka a na našich silnicích jste jí neviděli. Byla totiž produkovaná na Novém Zélandu.
Zásadní změnu v koncepci vozidel představovala Škoda Favorit. Měla totiž koncepci vše vpředu, tedy motor i poháněnou přední nápravu.
Hodně důležitým milníkem byla Škoda Octavia z roku 1996. Byla výsledkem spojení s koncernem VW. Trend módních a moderních SUV zachytila automobilka modelem Škoda Yeti vyráběným od roku 2009. A to se již dostáváme do současnosti, kdy model Škoda Scala ukazuje nový designový směr, a také razantní nástup konektivity.
Nejbližší budoucnost a dobu elektrickou představuje zatím ještě utajený projekt nesoucí jméno Škoda Enyaq iV.
Zdroj: Škoda Auto
Comments